czwartek, 2 kwietnia 2015

Zdzisław Beksiński

Hej  :-) Postanowiłam założyć nową kategorię żeby pokazać Wam twórczość osób które bardzo lubię, szanuję, podziwiam i staram się naśladować. Na pierwszy ogień wybrałam Zdzisława Beksińskiego. Niżej napiszę kilka faktów żeby w ogóle zorientować się kim był i o co chodzi.
Zdzisław Beksiński – ur. 24 lutego zm. 21 lutego 2005 – polski malarz, rzeźbiarz, fotograf, rysownik i artysta. Posługiwał się również grafiką komputerową. Jego prace są bardzo charakterystyczne, dlatego że są bardzo mroczne i przerażające. Powodem jego śmierci było morderstwo.
Sama zainteresowałam się malarzem z trzech powodów : miałam w domu jego album w prawdzie po niemiecku ale gdy mój Tata go kupował polskiej wersji jeszcze nie było a on bardzo chciał go mieć, w Częstochowie jest jego muzeum, a że mieszkam blisko bardzo chciałam je odwiedzić, dlatego że się tym interesuję, styl jego prac bardzo przypadł mi do gustu i mnie zachwycił.
Zaciekawiło mnie również to w jaki sposób Beksiński malował, jak wyobrażał sobie w głowie obrazy całe stworzone z kości lub innych dziwnych rzeczy. Sam malarz jednak nigdy nie chciał tego zdradzić co mnie nie dziwi – nikt z nas nie chce być kopiowany  ;-)


Niżej wstawiam kilka jego prac. Piszcie co sądzicie i czy Wam się podoba  :-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz