poniedziałek, 18 lipca 2016

The Beatles - Don't Let Me Down


Hejka ! Dzisiaj mam dla Was portret Johna Lennona namalowany farbami akrylowymi na płótnie, które obkleiłam gazetami. Całość razem z klejeniem gazet zajęła mi ok. 6 h. Myślę, że w takich portretach najtrudniejsze jest uzyskanie nie tylko podobieństwa, ale także takiej autentyczności. Najgorsza była dla mnie twarz - tzn. najbardziej się jej obawiałam i zostawiłam ją na sam koniec jednak gdy zaczęłam ją malować stwierdziłam, że w sumie mój "strach" był nieuzasadniony. Wszystko malowałam warstwowo - nakładałam jedną warstwę(podkład), potem kolejną i tak dopóki uzyskałam zadowalający mnie efekt. Myślę, że problemem było również to, że podkład pod farby nie należał do typowych i po prostu farba rozprowadzała się ciężko ze względu na fakturę gazet, to że wciągały one wodę, czy to że po prostu położony wcześniej klej lepił się mimo, że był już suchy. Szkic tym razem nie należał do przyjemnych nie ze względu na proporcje ( chociaż one tutaj również grały istotną rolę ), ale również ze względu na to, że po wspomnianym wcześniej kleju ciężko było rysować ołówkiem.

Mam nadzieję, że portret Wam się podoba, ja jestem mega zadowolona, ponieważ nie spodziewałam się, że tak to wyjdzie. Przypominam o tym, że jeśli chcecie żebym coś dla Was namalowała to piszcie na mojego e-mail'a : wiktoriagocalek@gmail.com



1 komentarz: